|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
|
Hejsan jag ska göra en romantisk middag för min Turkiska fästman och han skulle vilja att jag gjorde ngn svensk mat och jag kommer inte på ngt typiskt svensk så är det ngn som har ngt förslag??
Mat som går bort är: Spenat Lever Blodpudding Sill Surströmming och skaldjur mörkt bröd och bröd med sesamfrön inbakat annars så är det väl egentligen inget problem... tacksam för svar... kram /Lisa |
|
|
|||
|
|||
|
Hmm.. Sjömansbiff är ju gott, Stekt fläsk med löksås är illa smaskigt.. Köttbullar!
![]() Pytt i panna är trevligt.. Ett tips är att söka på google el nåt på husmanskost +recept. Då bör du kunna få lite idéer ![]() // May
|
|||
|
|||
|
Köttfärslimpa, panbiffar, köttgrytta, hårt bröd, köttbullar, Svensk kokt potatis eller i alla former (mmm), sjömansbiff. Hmm lite svårt att komma på andra efter som att man inte kan tag med gris rätterna... Gröt kanske. Kan inte komma på mer just nu.
![]() Albert Einstein: Jag vet inte med vilka vapen tredje världskriget kommer att utkämpas med men jag vet att det fjärde världskriget kommer att slås med sten och pinnar. Marcus Tullius Cicero: Att förbli okunnig om ting som hände innan man var född är att förbli ett barn. Napoleon Bonaparte: Det är lätare att starta ett krig än att avsluta det. |
|
|
|||
|
|||
|
Något gott med lax kanske? Eller varför inte renskav?
|
|||
|
|||
|
alla förslag är jätte bra verkligen tack så mkt...
ska försöka med ngn av dem iaf hehe, fast ett problem till: jag kommer laga den i turkiet så det kan vara svårt att få tag på endel grejer som tex potatis är lite osäker på om de ens har det där, har inte sett d iaf och renskav har de garanterat inte där och hehe jag kan ju inte direkt ta med mig sånt i resväskan... så hmm men tack iaf något ska jag nog iaf kunna koka ihop... /Lisa |
![]() |
«
Previous Thread
|
Next Thread
»
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|
All times are GMT +1. The time now is 10:05.

Linear Mode