|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Tänk om du kunde svara på frågorna istället,men du insåg väl att det skulle bli jobbigt att använda din patetiskt lilla hjärna,så du skrev detta istället.Skulle vara kul att möta dig ngn gång,men det skulle bara vara trist att se din ryggtavla när du lägger benen på ryggen och springer hem till din lilla grotta.Bara för att du lyckats sno en klubba från en 2åring i sandlådan (där du verkar komma fram till alla dina slutsatser) ska du inte tro att du lyckas med mer. Du har aldrig kunnat lägga fram ett sunt påstående ngn gång, utan refererar bara till "Din granne" osv. Tänk om du kunnat skriva ngt vettigt,men då faller vi tyvärr tillbaka på din lilla hjärna igen och inser hur omöjligt det är. Irae Vincit Omnia Mvh Micke
|
|||
|
|||
|
Quote:
Quote:
Problemet är att det inte är en röd dag. Om dom ändrade på det så skulle sakerna sätta fart ganska snabbt. Quote:
Musiken är iaf en västmanländsk folkmelodi, om du blir gladare av det.
Romarbrevet: \"Varje människa skall underordna sig all den överhet hon har över sig. Ty det finns ingen överhet som inte är av Gud, och den som finns är förordnad av honom De som motsätter sig överheten gör därför motstånd mot Guds ordning, och de som gör motstånd drar straff över sig själva. |
|
|
|||
|
|||
|
År 1844 så var Sverige och Norge i union som du säkert vet. "Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden."... Musiken är iaf en västmanländsk folkmelodi, om du blir gladare av det. Jag visste att Sverige och Norge var i union under den tiden, men jag visste inte att melodin var en västmanländsk folkmelodi. Du vet inte om Du gamla du fria också var Norges nationalsång då? Jag antar det men jag vet inte säkert. Förresten Merecir, av ren nyfikenhet vad betyder det du skrivit i din signatur "Gentes Scitote vicine sive remotae quod clareat Suecia plebeque militia." Jag antar att det är latin. TILL ADDE: Adde, jag måste faktiskt säga att Micke (thundergod) faktiskt har en poäng när han säger att du inte svarar på det du konfronterats med. Nog för att du vågat erkänna att du tagit till dig lite av kritiken - och det ska du ha all heder för - men ditt senaste inlägg till thundergod var bara en massa småbarnstrams. Jag tycker att thundergod kommit med bra frågor i bl a en tidigare tråd. Om du är så säker på att du har rätt så kom med motargument i stället för att skriva en massa nonsens som inte leder någonstans. Bättre med en riktig diskussion i stället för en förolämpningstävling. /Alex
![]() \"At any given moment there is an orthodoxy, a body of ideas which it is assumed all right-thinking people will accept without question. It is not exactly forbidden to state this or that or the other, but it is \"not done\". Anyone who challenges the prevailing orthodoxy finds himself silenced with surprising effectiveness. A genuinely unfashionable opinion is almost never given a fair hearing, either in the popular press or in the highbrow periodicals\" - George Orwell \"Religion is an insult to human dignity. With or without it, good people would do good things and evil people would do evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.\" | National Democrats | Svea Rike | Salemfonden | Mediekritik.nu | Ultima Thule | |
|
|
|||
|
|||
|
Hej allihopa.
På tal om nationaldagen och invandrare, här kommer ett utdrag ur en artikel i tidningen NST från den 5/6. "Att fira nationaldagen på Kungliga slottet har snabbt blivit en tradition, inte minst bland invandrare. Sedan sju år tillbaka bjuder kungen och drottningen in folket till slottet den 6 juni då rum som normalt är stängda är öppna för allmänheten." "Förra året kom nära 20000 besökare till öppet hus på slottet. En mycket hög andel av våra besökare den här dagen brukar vara nya svenskar och särskilt då de unga nya svenskarna. Det är verkligen roligt att ett besök på slottet tycks ha blivit ett naturligt sätt att fira Nationaldagen på bland dem som kanske inte har bott så länge i Sverige, säger Göran Alm, chef för Bernadottebiblioteket." Det här kan vara ett tecken på att vi inte behöver bekymra oss om framtiden så mycket, våra invandrare blir säkert alldeles utmärkta svenskar. ![]() Hälsningar Thomas |
|
|
|||
|
|||
|
Men om han kunde ta sig tid att ställa dom lite bättre så min "Patetiska lilla hjärna" kan förstå, jag förstår att reaktionerna blir starka , Men jag uttalar mig bara om vad väldigt väldigt många svenskar håller med mig om , men inte vågar säga för att dom inte vill bli kallad rasist eller nynazist..
Ps. Gissa vem som finns i mitt släktträd då?? Rickard rydell , han som skrev nationalsången(eller?).. Men nu antar jag att kommer bli kallad mytoman eller något liknande=). ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ |
|
|
|||
|
|||
|
Jag gillar inte att förolämpa folk.
Men om han kallar mig för en massa kvädningsord så måste jag få försvara mig(dagismentalitet). Men jag tar verkligen inte emot en massa skit från en kille som inte känner mig personligen.
Enda anlendningen att jag började skriva i forumet var att jag också skulle få ha min åsikt, eller kanske rentav ändra mina åsikter(vilket jag nästan helt har gjort).Att kunna diskutera normalt och att försöka tala folk tillrätta är väl något som mickes(thundergod) föräldrar glömde att lära han och kan jag tyvärr inte göra mer än att tycka synd om den lilla patetiska nollan....... Men om han slutar skriva en massa ord om att han bara skulle se min rygg om han träffade mig förklarar väl bara vilken nivå han står på=(..Tragiskt men sant.så skulle jag kunna diskutera med han. För övrigt att han saknar en bra uppfostran så verkar killen rätt smart, så om han är redo att ta upp en "normal" debatt så "hakar" jag också på den......För jag tror att han skulle kunna ändra lite på mina åsikter, men så länge han beteer sig som en grottmänniska så kommer jag inte ens ta mig tid att titta på hans svar. M V H / Andreas! |
|
|
|||
|
|||
|
Thomas...
Det här kan vara ett tecken på att vi inte behöver bekymra oss om framtiden så mycket, våra invandrare blir säkert alldeles utmärkta svenskar. Bör kanske inte uttala mig om detta. Risken finns för en upprepning av tidigare diskussioner här på forumet. ![]() ADDE Du har inte precis själv visat din vilja till en sund diskussion. Jag tänker då på ditt senaste påhopp på Milou_7, där hon faktiskt hade rätt IMO. Det kanske inte tillhörde ämnet men du kunde ha skött saken rätt så mycket smidigare. Jag tror att jag om någon här på forumet har visat att jag inte har några högre tankar om många invandrare, och att Sverige skulle klara sig mycket bättre än den multikulturella sörja som tvingas på oss. Jag brukar också vara snabb att gå till "Svenssons" försvar men Milou_7 hade faktiskt helt rätt i sitt inlägg där hon skrev att medierna i det här landet är snabba att kalla invandrare som gör något bra eller blir berömda för svenskar. Nu kan jag bara tala för mig själv men jag tyckte att det var jävligt pinsamt när man på Eurosport såg Ludmilla springa till sig ett guld i Atlanta -96 och hörde de engelska kommentatorerna berätta om de omständighter som "svenska" Ludmilla fick sitt medborgarskap. Och gällande gruppen Antique så har massmedia kallat dem för både det ena och det andra när det gäller etnicitet. Har någon frågat dom hur de ser sig själva? Sen håller jag fast vid mitt tidigare påstående att en arab är fortfarande en arab, även om han fått svenskt medborgarskap. Sen skiter jag fullständigt i om det är politiskt korrekt eller inte. /Alex
![]() \"At any given moment there is an orthodoxy, a body of ideas which it is assumed all right-thinking people will accept without question. It is not exactly forbidden to state this or that or the other, but it is \"not done\". Anyone who challenges the prevailing orthodoxy finds himself silenced with surprising effectiveness. A genuinely unfashionable opinion is almost never given a fair hearing, either in the popular press or in the highbrow periodicals\" - George Orwell \"Religion is an insult to human dignity. With or without it, good people would do good things and evil people would do evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.\" | National Democrats | Svea Rike | Salemfonden | Mediekritik.nu | Ultima Thule | |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
I Kalmar kyrka i Uppland fanns fordom en inskrift på latin: Gentes Scitote vicine sive remotae quod clareat Suecia plebeque militia. -Vet, alla ni folk från när och fjärran, att Sverige lyser genom sin allmoge och sin militärmakt. Bredvid texten fanns en bild av en beväpnad bonde och en beväpnad riddare, vilka hjälptes åt att hålla upp den svenska vapenskölden med sina Tre Kronor. Målningen var troligen utförd på 1480-talet.
Romarbrevet: \"Varje människa skall underordna sig all den överhet hon har över sig. Ty det finns ingen överhet som inte är av Gud, och den som finns är förordnad av honom De som motsätter sig överheten gör därför motstånd mot Guds ordning, och de som gör motstånd drar straff över sig själva. |
|
|
|||
|
|||
|
Men så fort jag verkar Lägga in min åsikt så får man typ hela forumet emot sig, även hur radikal min åsikt än är så har jag fortfarande min rätt att uttala mig!
Men det är skitsamma nu, livet leker och sverige vann med 6-0 ikväll=) Men jag tycker att vi kan börja om den diskussionen på ny kula och skita i vad som sagts och gjort.. så får alla något ut av den här så kallade diskussionen.... Men det jag ville ha ha sagt med där milou sa var: Att vissa Invandrare skiter totalt i Sverige och bryr sig inte om vad som gäller här, och sen finns det andra som t ex. Ludmila Som verkligen vill göra något gott för Sverige(Och har verkligen lyckats) så det jag vill ha sagt är att : Kasta ut alla fanskap som bara ställer till med besvär och inte bryr sig om våra lagar och oskrivna lagar..... T ex. Vad trodde du skulle hända med dom där killarna som våldtog den där tjejen i rissne om det hade skett i deras hemländer??? Så det där jag sa om daltandet med invandrare är väl rätt befogad???Killarna som gjorde det där hemska brottet kommer eller har väl redan kommit ut och lever rätt normalt .....SKJUT FANSKAPEN!!! Min Pappa är invandrare så jag kan bara säga att vissa invandrare sköter sig jävligt bra, men det andra jävla slöddret kan man mata åt hundarna... |
|
|
|||
|
|||
|
Som du kanske minns så har jag vid flera tillfällen försökt att hålla en seriös diskution med dig här på forumet,jag har även hållit med dig på vissa punkter men även gått imot dig på andra.Men när jag väl har kommenterat ngt du har skrivit på ett sunt sätt så har du antingen inte svarat eller bara skrivit ngt som inte ligger till ämnet.
Som i några tidigare debatter frågasatt jag bara det du skrev ang tex den där killen som kunde ha 2 butiker fast dem gick dåligt,då jag påpekade att han kunde ha div bidrag osv flög du på mig och kallade mig ngn överklass unge som bodde i villa och inte kunde veta ngt.Så jag har bara mött dig på samma sätt som du mött mig.Men att bli aggresiv när någon sticker hål på eller ifrågasätter dina argument kommer man inte långt på.Jag skulle också kunna tänka mig att hålla en seriös diskution med dig (vilket jag och andra har försökt), men det är upp till dig. Fram till du på ett moget sätt kan diskutera utan att kalla folk för f.i.t.t.a osv, så kommer jag påpeka det för dig. Om du går tillbaka här på forumet och kollar runt så kommer du att se att du och jag inte är så olika i tankarna ang invandrare osv.Men även du måste ju fatta att alla invandrare inte lever helt på bidrag och odlar potatis i vardagsrummet i Tensta. //Micke Irae Vincit Omnia
|
|||
|
|||
|
Re: Jorå thule det har jag visst gjort....
Quote:
Irae Vincit Omnia
|
|||
|
|||
|
Känner en del "smörpassningar" ploppar upp från Adde, Thundergod och Alex vad gäller det här med invandrare - men jag orkar inte bemöta era fördomar med vad ni antagligen tycker är mina fördomar eller missförstånd kring hur verkligheten ter sig...
Merecir - vill bara säga att "meningslösheten" med nationaldagen inte syftade på att dagen i sig är meningslös utan på att den faktiska verkligheten ("graden av firande") känns ganska meningslös. Alltså: Vi gör inte så mycket av nationaldagen som vi kanske borde göra, utan den är lika innehållsrik som vilken annan flaggdag som helst. Sedan är jag själv sådan att jag inte är direkt avundsjuk på norrmännens eller några andras firande utan tror med på att bevara sådana traditioner som gör att jag känner mig stolt över Sverige. Men det är en annan story.
|
|||
|
|||
|
Oh du store allvetande Bosse_s! Berätta för oss ovetande hur verkligheten ter sig.....
Tycker inte att jag eller ngn har "smörpassat",min & Alex inställning till invandrare har vi ju diskuterat förr..eller hur bosse? //Micke Irae Vincit Omnia
|
|||
|
|||
|
Bosse om du vill ha ytterligare en diskussion om invandring så ställer jag gärna upp. Men kom inte och snacka en massa skit om smörpassningar. Är det bara för att vi råkar dela någon enstaka åsikt - som du inte håller med om - som det i dina ögon är smörpassningar?
/Alex
|
|
|||
|
|||
|
Eftersom vi har diskuterat förut, Alex och Thundergod, så borde du förstå att jag syftade på att (som jag skrev) JAG såg det som en smörpassning i meningen en inbjudan till dans som jag kanske tagit. Känslan är helt och hållet min och ni behöver inte spekulera i några djupare underliggande meningar i det, för vad jag menar bara att när det droppas kommentarer (till Adde) som i stil med Thundergods att linjen är jävligt tunn mellan de invandrare som sköter sig jävligt bra och det andra jävla slöddret som man kan mata åt hundarna, så får jag lust att komma med "mothugg"! Det är ju ett klart tecken på fördomar och fientlighet. Och som ni säkert vet så jag får lust att hugga tillbaka. Ta det inte så personligt! Om ni står för vad ni skriver så måste ni väl förstå att det provocerar! Jag försvarar ju det jag tycker är "rätt" på samma sätt som ni gör det. Den intressanta frågan är kanske vad de som läser våra inlägg tycker, men det är ju så jävla tyst av någon anledning (kanske kan de inte läsa svenska).
"Let the bombs fall" [Edited by bosse_s on 8th June 2001 at 12:34]
Previous Thread
|
Next Thread
»
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|
All times are GMT +1. The time now is 10:42.

Förresten han som skrev Du gamla du fria - Rikard Dybeck. Var inte han en norrbagge?

Linear Mode