|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
|
Är väl att sverige åkte ut i hockey-vm och att friends kom 5:a i schlager-em ...
|
|
|
|||
|
|||
|
... Glöm inte att enligt svensk terminologi så deltog även Sverige och två fina svenskor med Greklands låt i melodifestivalen. Med andra ord så gjorde Sverige ovanligt bra i från sig i melodifestivalen. Hemma i Göteborg har invandrarflickorna (som de tidigare kallades) äntligen fått status som svenskor.
Viva Ludmila! p.s Och tre kronor åkte väl inte ur?
|
|||
|
|||
|
Trea och Femma är inte så pjåkit.
![]() Tre kronor dängde USA i bronsmatchen. |
|
|
|||
|
|||
|
För mig när det gäller tre kronor är det guld eller ingeting, för med den kapaciteten så SKA det vara guld....
Och antique är ju svenskar........Men eftersom min far är från grekland så räknas väl jag också som en svensk??=) |
|
|
|||
|
|||
|
Ar det inte markligt att nar man gor nagot bra for Sverige , som Ludmilla t. ex, da kallas man svensk men inte annars!
Vad ar det for fel pa oss manniskor? En sjukskoterska fran Schweitz som mordades i Afrika for en vecka sedan var ocksa SVENSKA enligt tidningarna. Hon hade inte ens svenskmedborgarskap men var gift med en svensk och bosatt i Sverige . Hmmmmmmmmmmm..jag tror jag ska borja sjunga, dansa eller spela nagot annars kommer jag alltid bli en j**** invandrare ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Du har verkligen en förmåga att gå folk på nerverna med dina konstiga uttal.....
|
|
|
|||
|
|||
|
Forst tummen upp och sedan konstiga uttal. ?
Vad sade jag nu som inte var sann? |
|
|
|||
|
|||
|
Milou jag tycker det du beskriver låter mer som etablissemangets beteckningar på invandrare. Det verkar lite som om de trampat i sin egna politiskt korrekta fälla och nu vet de inte vart fan dom ska ta vägen..
![]() /Alex
![]() \"At any given moment there is an orthodoxy, a body of ideas which it is assumed all right-thinking people will accept without question. It is not exactly forbidden to state this or that or the other, but it is \"not done\". Anyone who challenges the prevailing orthodoxy finds himself silenced with surprising effectiveness. A genuinely unfashionable opinion is almost never given a fair hearing, either in the popular press or in the highbrow periodicals\" - George Orwell \"Religion is an insult to human dignity. With or without it, good people would do good things and evil people would do evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.\" | National Democrats | Svea Rike | Salemfonden | Mediekritik.nu | Ultima Thule | |
|
|
|||
|
|||
|
Adde, glöm inte att det var jag som började innan du ger dig på Milou!
Jag roade mig glatt åt att invandrartjejerna från Göteborg plötsligt blev svenskorna som hjälpte Grekland när Sverige inte gick så bra i Schlagerfestivalen... Sverige är ta mig fan ett litet land.
|
|||
|
|||
|
Adde...
Såvitt jag minns så var det du som gick folk på nerverna för inte alltför länge sedan.
/Alex
![]() \"At any given moment there is an orthodoxy, a body of ideas which it is assumed all right-thinking people will accept without question. It is not exactly forbidden to state this or that or the other, but it is \"not done\". Anyone who challenges the prevailing orthodoxy finds himself silenced with surprising effectiveness. A genuinely unfashionable opinion is almost never given a fair hearing, either in the popular press or in the highbrow periodicals\" - George Orwell \"Religion is an insult to human dignity. With or without it, good people would do good things and evil people would do evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.\" | National Democrats | Svea Rike | Salemfonden | Mediekritik.nu | Ultima Thule | |
|
|
|||
|
|||
tack Thule ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hmmmm vad menar du med det här då??, precisera dig lite bättre......
"Hmmmmmmmmmmm..jag tror jag ska borja sjunga, dansa eller spela nagot annars kommer jag alltid bli en j**** invandrare " Tack på förhand...... Och till dig thule så tar jag mig inte ens tid att svara dig.... |
|
|
|||
|
|||
|
Du måste förstå själv att om någon som t ex. tävlar i någon sport för sverige, är och vill bli kallad för svensk!Men om du tar dig till någon invandrartät ort i sverige t ex. Rinkeby , där har dom själva valt att inte se sig själva som svenskar genom att ta helt avstånd från det svenska språket och kulturen..En granne till mig kom från irak till sverige för ca:10 år sen och kan forfarande lika dålig svenska som han kunde för 10 år sedan .. Och då kan man inte skylla på Invandrarpolitikens dåliga(Dom är dåliga på det) sätt att hantera integrationsfrågorna.. då har man nog bara säg själv att skylla....
Te x. Ludmila Kan väldigt bra svenska för att vara rätt "Ny" i sverige, och hur tror du det kommer sig då?? antagligen för att beblandar sig med svenskar och tar tills sig en bit av "svenssonlivet". Tack på förhand igen.... |
|
|
|||
|
|||
|
Adde, du är ganska korkad ibland, om jag får säga det rakt ut!
Att lära sig ett nytt språk är inte så jävla lätt. Allra minst svenska. Och är man vuxen när man kommer hit så kan det vara praktiskt omöjligt. I vissa kretsar, jag kan tänka mig bland många sydamerikaner t.ex., verkar det extra svårt, kanske har det med spanskan att göra - men troligen delvis också p.g.a den starka sammanhållningen inom den egna gruppen. Ludmilla har ju en svensk karl så hon har verkligen tvingats lära sig, och hon har kanske språksinne dessutom. Vad vet jag. Jag vet invandrare vars barn lärt sig svenska på nolltid, medan de själva inte kan prata särskilt bra trots att de bott här länge. Det är inte särskilt roligt för dem, men det tror jag är mer att det är skitsvårt att lära sig ett nytt språk i vuxen ålder. Du vet ju själv hur svårt det kan vara med engelskan... Jag vet inte om man skall berömma en invandrare (Ludmilla) för att "hon tar åt sig Svensson-livet". Att integreras handlar väl inte om att klä sig i träskor och träningsoverall och ta familjen på husvagnscampingsemester nödvändigtvis? Nä, det är väl juste med lite subkulturer som kör en pizza i Jordbro eller orientaliska fester på Söder - därmed inte sagt att integrering (språk och jobb) är viktigt, för det är det ju. Så, nu skall jag lapa lite av den solen som skiner... och kanske en öl till det.
|
|||
|
|||
|
Ja du Adde, det där med inte ta dig tid att svara är något som du är rätt så bra på. Sist du var här och bråkade blev du rätt så knäckt av folket här på forumet. Inte minst av Thundergod. Men med tanke på vilken korkad ynkrygg du är så förstår jag att du inte har stake att svara på kritiken. Du spyr bara ut dig en jävla massa dynga och sen i stället för att svara på det folk skriver till dig så spyr du ut ännu mer dynga eller så ignorerar du dom. Du är en mycket patetisk fjant!
• ..** U.. / ¯/) .......... • ......... /.¯.// .......... • ........ /. ..// ............ • ... /´¯`/’’ . ’’/´¯¯`·¸ ..... • .. /’’/ / . .. / . . /¨/¯`\ .. • . (’’( . . ´ .. ´ ¯|/’’ ’’) ... • .. \. . . . . . . . ` . . / ... /Alex
![]() |
«
Previous Thread
|
Next Thread
»
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|
All times are GMT +1. The time now is 05:10.

Linear Mode