|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
|
Jag är en japanska på 23 års gammal och söker efter någon från Sverige, Iceland, och Europa. Jag är intresserad av andra kultur, vacker natur, stjärnor och månen, rita, skriva små saker.. Jag är blyg, tys men passionerad, lätt att skratta, ärlig. Om du vill någon japanska att brevväxla med, just här är jag
Hoppas att höra från dig!My Swedish is not good yet, so you can write in English also. (whichever you like, but if you write in Swedish, my reply might be a bit slower). |
|
|
|||
|
|||
|
Tjena cassiopeia,
Jag är inte svensk, jag är en britisk kille (22). För två år sedan jag var en utbyte student i Linköpings universitet. så jag lärade mig lite svenska. Jag verklig tycke om sverige, har bra svensk kompiser och hoppas att åker till baka där snart. Var bor du? Japan eller Sverige? Varför svenska? Jag är intresserad av andra kultur. Jag var särskillt intreserad i din post därför jag nu bor i Japan. Jar bor i Itami, nära Osaka. Förre år jag tagit examen från universitet och nu göra lite praktik i Japan. Ska stanna här till slutet maj. Hihon wa totemo omoshiroi, demo tokidoki muzukashi desu yo. Hope you can understand my swedish. I have forgotten quite a lot. So am looking for chances to practice now. Hoppas att höra från dig, på engelska eller svenska, demo, boku no Nihongo mecha warui desu. Ha det bra. |
|
|
|||
|
|||
|
Hej hej Phian,
Tack för meddelandet! Det förvånade mig att du bor i Osaka. Det är inte fjärran från Kyoto. (Jag bor i Kyoto).Det är ganska kul att du har studerat i Sverige!! Hur länge stannade du där? and how long are you staying in Osaka in total? what kind of internships are you doing? Oh sorry for so many questions! I am intersted in Sweden because of its high social welfare, equality between people, clean nature, pop music, etc..So you are from UK. I am actually thinking about applying an internship program in UK soon. ![]() Anata no nihongo wa totemo jyouzu desu! You speak English, Swedish and even Japanese!! Kul.If you want to write more, my email address is: snowsnow33@hotmail.com Hoppas att höra från dig igen här eller med email. hej, |
|
|
|||
|
|||
|
oj, kul att det finns japanskor intresserade av lilla sverige också, inte bara tvärtom. =) jag är en vanlig tråkig lite konstintresserad svensk som gärna pratar lite i brev, vill gärna lära lite japanska med faktisk. ^ö^ Andrèas heter jag btw.
|
|
|
|||
|
|||
|
oj, vilken gammal tråd ser jag nu..
nåja, läser du den så let it be known. =) |
|
|
|||
|
|||
|
hejhej
Hej And70. Det var trevligt att höra av dig! Jag fick ett mail som talade mig det fanns meddelandet här. Det vore roligt att skriva varandra! Om du är fortfarande intresserad, jag ser fram emot att höra av dig igen! (Jag fyller 24 snart. Så jag är inte 23).
Om du vill, min email adress är: snowsnow33@hotmail.com |
|
|
|||
|
|||
|
Kombanwa Cassiopeia80
Jag är svensk och bor i Tyskland och skulle behöva använda min svenska lite mer. Just nu pratar jag bara Engelska och Tyska hela tiden. Watashi de Sukoshi no Nihongo ga wakarimasu, datte 'tottemo' sukoshi. Var någonstans i Japan bor du? Jag bodde som liten i Tokyo först i Minato-Ku (Hiro-o) och sedan i Shibuya-Ku (Ebisu). Just nu bor jag i Frankfurt/Tyskland och här finns en hel del Japaner också. Jag tror de flesta arbetar inom bank sektorn. Frankfurt är en typisk bank stad. Om du vill besöka Sverige för att öva din Svenska vill jag rekommendera att du gör det under sommaren. Jag säger detta inte för att det är så kallt i Sverige under vintern men det är mycket mörkare än vad du är van vid. Sommaren är dock tvärtom med ljus långt inpå nätterna, mao (med andra ord) en bra tid att besöka Sverige. |
![]() |
«
Previous Thread
|
Next Thread
»
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|
All times are GMT +1. The time now is 08:00.

Hoppas att höra från dig!
nåja, läser du den så let it be known. =)
Linear Mode