|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Rate Thread | Display Modes |
|
|
|||
|
|||
|
B.s.d.
Shaloom geachte lezers, Hierbij wil ik jullie vertellen over de enig ware God die 1 is, (en niet drie) en schokkende feiten en informatie overdragen dat 2000 jaar lang onthouden is aan u door de christelijke kerk. Dit is onder anderen gedaan door het levend verbranden van bijbelvertalers, het massaal verbranden van bijbelvertalingen, en het vervalsen van bijbelvertalingen. Maar nu in het informatietijdperk kunnen deze feiten niet langer onder het tapijt geveegd worden. De harde waarheid is hier te vinden: http://www.geocities.com/bergZion Stuurt u dit bericht a.u.b. naar iedere christen en iedere messias belijdende jood die u kent. 1 manier van God liefhebben is zijn naam bekend maken in de wereld. 1 manier van uw naaste liefhebben is de waarheid aan hem/haar presenteren en de leugens aan de kaak stellen die hem voorgeschoteld zijn. Eliyahu
“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is 1!” Deuteronomium 6:4 “Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God voor eeuwig en altijd!” Micha 4:5 |
|
|
|||
|
|||
|
Psalm 90:2 (Olam)
Micah 5:2 (Olam) Hebrews 13:8 |
|
|
|||
|
|||
|
Bs'd
Een vergelijking van bijbelvertalingen: Micha 5:1 SV: Uit u zal Mij voortkomen, Die een Heerser zal zijn in Israel, en Wiens uitgangen zijn van ouds, van de dagen der eeuwigheid. Lutherse: uit u zal Mij voortkomen die in Israel Heer zal zijn, wiens uitgang van het begin en van eeuwigheid af geweest is. Leidse: uit u zal mij voortkomen een die bestemd is ten heerscher in Israel, en wiens herkomst is van den voortijd, van overoude dagen. NBG En wiens oorsprong is van ouds, van de dagen der eeuwigheid. Zijn oorsprong is van de eeuwigheid. Moet wel God zijn, toch? De NWV zegt: wiens oorsprong is van oude tijden, uit onbepaalde tijd. Dit hoeft dus niet God te zijn. Wie heeft er gelijk? Dezelfde hebreeuwse uitdrukking, “jamee olaam”, is gebruikt in Micha 7:14. Zie hier ons quartet: SV: laat ze weiden in Basan en Gilead, als in de dagen van ouds. Leidse: laat hen in Basan en Gilead weiden als van ouds af. Lutherse: laat hen in Bazan en Gilead grazen, gelijk van ouds. NBG: Laat hen weiden in Basan en Gilead, als in de dagen van ouds. Weg zijn de “dagen der eeuwigheid”, vervangen door “dagen van ouds”. Dat moet ook wel, want iederen snapt dat in de “dagen der eeuwigheid” niets geweid werd in Gilead en Basan. En zo wordt het volk bedonderd. Voor meer over "olaam", kijk hier en join the fun!: http://refoweb.solcon.nl/forum/viewt...=asc&start=330 Eliyahu
“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is 1!” Deuteronomium 6:4 “Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God voor eeuwig en altijd!” Micha 4:5 |
![]() |
«
Previous Thread
|
Next Thread
»
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|
All times are GMT +1. The time now is 20:37.

Linear Mode